• 1399/12/20 - 11:14
  • تعداد بازدید : 493
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انجام نمونه برداری های ادواری از مراکز بسته بندی تخم مرغ در شهرستان بینالود

روابط عمومی شبکه دامپزشکی بینالود از پایش و نمونه برداری ادواری مراکز بسته بندی تخم مرغ توسط کارشناسان این شبکه خبر داد.

رییس دامپزشکی بینالود گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 1500 تن محموله تخم مرغ از این شهرستان به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق صادر شده است.

دکتر علیرضا قدرتی در خصوص مصرف تخم مرغ گفت: پوسته تخم مرغ غیر بسته بندی در معرض آلودگی های محیطی و ترشحات تنفسی افراد مختلف است، بنابراین در شرایط همه گیری کروناویروس، بهتر است مصرف کنندگان عزبز از خرید و مصرف تخم مرغ غیربسته بندی خودداری کرده و تخم مرغ را از فروشگاه هایی که مبادرت به نگهداری تخم مرغ در یخچال می کنند، خریداری کنند. وی افزود: بهترین دمای نگهداری تخم مرغ در یخچال صفر تا ۴ درجه سانتی گراد و رطوبت ۸۵ درصد بوده و گرمای بیش از حد باعث تسریع در کاهش کیفیت تخم مرغ و افزایش سرعت فساد آن می شود.

دکتر قدرتی گفت: با توجه به لزوم نمونه برداری های ادواری به صورت ماهانه توسط مسئول فنی بهداشتی واحد و گزارش نتیجه آزمایشات به شبکه، کارشناسان نظارت شبکه نیز هر شش ماه یکبار در جهت پایش و راستی آزمایی، نمونه برداری می نمایند.

وی افزود: در این مرحله از هر سه مرکز بسته بندی تخم مرغ موجود در شهرستان نمونه برداری ادواری صورت گرفته و نمونه ها جهت بررسی و انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ارسال گردید.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان صفحه اصلی,اداره شهرستان بینالود
  • کد خبر : 272250
کلمات کلیدی
pr_rkh روابط عمومی استان

pr_rkh روابط عمومی استان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه