همکاری بینبخشی اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی در کنترل کیفی شیر خام
در راستای تحقق اهداف نظام سلامت و ارتقای امنیت غذایی جامعه، همکاری و تعامل تنگاتنگی فیمابین اداره کل دامپزشکی، دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی، معاونت بهداشتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی در راستای کنترل کیفی شیرخام تولیدی در مزارع پرورشی استان انجام پذیرفت.
علی اکبر دلیر صحرایی، رئیس شبکه دامپزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: شیرخام به عنوان یکی از کاملترین و پرمصرفترین مواد غذایی در سبد خانوار ، نقش اساسی در تأمین سلامت و تغذیه آحاد جامعه داشته و نظارت مستمر بر کیفیت و سلامت آن از مرحله تولید تا عرضه، ضرورتی انکارناپذیر محسوب میشود.
وی افزود: در این راستا ، برنامههای مشترک نظارتی با هدف پایش مستمر وضعیت بهداشتی و کیفی شیر خام تولیدی در گاوداریهای صنعتی ،گاوداریهای سنتی و مراکز جمعآوری شیرخام در سطح شهرستان مشهد به صورت منظم و هدفمند اجرا میگردد.
دلیر یادآور شد: این همکاری بینبخشی با بهرهگیری از ظرفیتهای تخصصی هر یک از دستگاههای متولی سلامت ، زمینه را برای کنترل مخاطرات بهداشتی ،پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال از طریق شیر و فرآوردههای لبنی و تضمین سلامت مواد غذایی فراهم نموده است.