• 1397/08/21 - 10:21
  • تعداد بازدید : 518
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
طی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی آخر ماه صفر توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی

5100 مورد بازدید رخ داد؛ 33 پرونده برای متخلفین تشکیل شد

طی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، تهیه و عرضه فرآورده های خام دامی توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در روزهای پایانی ماه صفر، 5100 مورد بازدید از اماکن تولید و توزیع فرآورده های خام دامی صورت گرفت و 33 پرونده برای متخلفین تشکیل شد.

 

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی این مدت، بیش از 10 تن از انواع فرآورده های خام دامی غیربهداشتی نیز ضبط شده است.

دکتر احمد شریعتی اعلام داشت: طی مدت یادشده 50 هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های دام استان کشتار شده است که وزن گوشت سالم استحصالی این تعداد برابر با 2120 تن بوده و در کشتارگاه های طیور استان نیز بیش از 2 میلیون و 435 هزار قطعه طیور ذبح شده که وزن گوشت استحصالی از این عملیات 4700 تن بوده است.

وی خاطرنشان ساخت بر اساس وظیفه مندی دامپزشکی در جهت تامین امنیت غذایی زایران و مجاوران آستان ملکوتی امام هشتم علیه السلام، طی مدت فوق، اکیپ های دامپزشکی موفق به بازدیداز مراکز نگهداری فرآورده های خام دامی در مساجد، هیئات، حسینه ها، آشپزخانه ها،  سردخانه ها، مراکز توزیع فرآورده خام دامی و خودروی حمل فرآورده های خام دامی شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان با قدردانی از همکاری های مردمی در ارائه گزارش های تخلفات در اقصی نقاط استان و مشهد، وجود این گزارشات را سبب ارتقای سلامت و بهداشت عمومی زائران و مجاوران حریم ثامن الحجج(ع) دانست و اظهار داشت، گزارش های مردمی  به عنوان یکی از منابع مهم اطلاعات جهت برخورد با موارد تخلف بهداشتی  در امنیت غذایی می باشد و لذا از شهروندان درخواست  می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های دامی، مراتب را در مشهد با شماره تلفن های 1512، 37250025، 37250035 اعلام داشته و در شهرستان ها نیز به نزدیکترین اداره دامپزشکی محل سکونت اطلاع دهند.

او کشتار غیرمجاز دام و تخلفات بهداشتی در تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی را مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه دانست و یادآورشد: دامپزشکی در جهت اجرای قانون و تامین سلامت مردم با متخلفان برخوردهای جدی خواهد داشت.

وی از شماره 300001512 نیز به عنوان سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان برای دریافت گزارش های مردمی یادکرد.

 

  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 2103
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه