شرحی مختصر بر اقدامات حوزه اطلاع رسانی دامپزشکی استان در عید قربان؛
استفاده از تمام ظرفیت ها، از رسانه تا فضای مجازی و تبلیغات شهری
در راستای اطلاع رسانی موازین بهداشتی دامپزشکی به آحاد زائرین و مجاورین بارگاه مطهر رضوی در عید سعید قربان و نیز درجهت جهاد تبیین، اقدامات در محورهای 3 گانه اطلاع رسانی از طریق روابط عمومی اداره کل پیگیری شد و به انجام رسید.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان در این زمینه گفت: در حوزه رسانه؛ برگزاری نشست خبری با حضور حداکثری نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی در تاریخ 5 تیرماه از جمله اقدامات مهم و اثرگذار بود.
دکتر هادی زارعی افزود: در این بخش استفاد از ظرفیت رسانه فراگیر رادیو به حداکثر خود رسید و با حضور مسئولین اداره کل در برنامه های رادیویی پخش شده از صدای استان و رادیو سراسری زائر؛ 7 برنامه به صورت تلفنی و حضوری جمعا به مدت 130 دقیقه ضبط و پخش شد.
وی گفت: در جهت استفاده از تلویزیون نیز 3 برنامه «صبح خراسانی»، برنامه گزارش 5 و برنامه زنده «پزشک شما» جمعا به مدت 35 دقیقه تولید و پخش شد.
زارعی با اشاره به فضای مجازی و اهمیت آن در اطلاع رسانی نیز یادآور شد: تولید و انتشار 429 محتوا شامل؛ متن، عکس و فیلم در کانال خبری اداره کل در نرم افزارهای «ایتا»، «بله» و «روبیکا» از 32 شهرستان و ستاد استان و همچنین تولید و انتشار 30 محتوای منتشر شده در پورتال اداره کل شامل؛ خبر و هشدار بهداشتی از جمله اقدامات در این فضا بوده است.
وی تصریح کرد در زمیه تبلیغات و اطلاع رسانی محیطی در فضای شهری در مشهد، در جهت اطلاع رسانی مراکز عرضه و ذبح دام تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی نیز با همراهی و مساعدت شهرداری مشهد نصب ۱۳۰۰ پرده آویز، ۴۴ استرابورد ۱۲ متری و ۹ بیلبورد روی پل های عابر پیاده انجام شده است. این در حالی است که تبلیغات شهری و محیطی در تمام شهرستان های استان از طریق دامپزشکی و با مساعدت شهرداری ها انجام گردیده است.
زارعی از تولیدات سمعی و بصری نیز به عنوان بخش دیگری از اقدامات حوزه اطلاع رسانی یاد کرد و گفت: تولید بیش از 300 فریم عکس، 5 ویدئو کلیپ یک دقیقه ای و نیز بازنشر یک مورد موشن گرافی از سایر اقدامات انجام شده در این بخش همزمان با عید قربان بوده است.