اقدامات رسانه ای؛ پیشران ترویج مشارکت مردم در ذبح بهداشتی دام؛
استفاده از توان حداکثری صدا و سیمای استان و شهرداری مشهد برای اطلاع رسانی در عید سعید قربان
اقدامات رسانه ای در جهت ترویج مشارکت خیرین در ذبح بهداشتی دام همزمان با عید سعید قربان، رشد چشمگیری داشت.
مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: در سال جاری بنا بر هماهنگی های انجام شده، استفاده از تمام ظرفیت های اطلاع رسانی صدا و سیمای استان، مدیریت شهری و فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.
دکتر هادی زارعی افزود: در این راستا، در 1000 نقطه کلان شهر مشهد، اطلاع رسانی از طریق سازه های تبلیغاتی شهرداری مشهد به شهروندان انجام شد و طی آن مراکز ذبح دام در مشهد معرفی و نیز راه های ارتباطی و مخاطرات ذبح غیرمجاز دام اعلام شد.
وی گفت: در این جهت، تهیه و پخش یک عنوان برنامه زنده تلویزیونی پزشک شما به مدت 45 دقیقه با حضور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موئاد غذایی اداره کل، یک عنوان برنامه زنده تلویزونی گزارش 5 با حضور معاون سلامت دامپزشکی استان و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مشهد، به مدت 15 دقیقه، برنامه زنده تلویزیونی صبح خراسانی با حضور معاون سلامت اداره کل به مدت 12 دقیقه و یک عنوان خبر تلویزیونی از سیمای استانی پخش شد و همچنین بیش از 10 گفتگوی رادیویی زنده نیز با مسئولین مختلف اداره کل دامپزشکی استان در راستای اطلاع رسانی به شهروندان انجام شد که جای تقدیر و تشکر از صدا و سیمای استان را دارد.
زارعی از دیگر اقدامات مهم که برای اولین بار با هدف گسترش اطلاع رسانی به شهروندان در عید قربان رخ داد را برگزاری تور رسانه ای برای خبرنگاران و عکاسان رسانه های ارتباط جمعی عنوان کرد که در محل کشتارگاه صنعتی دام مشهد انجام شد و پس از آن مسئولین اداره کل در نشست خبری پاسخگوی سئوالات رسانه ها شدند.
وی افزود: تمامی همکاران روابط عمومی ستاد استان و شهرستان ها نیز ضمن آماده باش از روزهای قبل عید قربان و در این روز، نسبت به انعکاس اقدامات گروه های نظارتی اقدام کردند که ماحصل آن؛ تهیه و انتشار 5 ویدئو، 2 موشن گرافیک،بیش از 500 خبر کوتاه، 35 گزارش خبری، بیش از 700 فریم عکس و بروزرسانی همزمان سکوهای ارتباطی دامپزشکی استان در پیام رسان های ایتا، بله، روبیکا، پورتال و صفحه اجتماعی آپارات بود که در این راستا از تمامی این عزیزان قدردانی می شود.
او یادآور شد: اقدامات رسانه ای و اطلاع رسانی عید قربان همزمان با پایان آن، اتمام نیافته و تشریح نتایج و دستاوردهای این طرح بزرگ از طریق همکاران روابط عمومی در حال انجام است.